*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Tuesday, January 5, 2010

~ LaPtOp CoMeL (^_^)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

kali ni aku nak berkongsi keseronokkan aku. kelmarin(4 januari 2010), PC Fair di dalam universiti aku ni dah mula...hingga 6 januari saja. kebetulan pada hari kelmarin iaitu hari selasa, aku ada urusan sikit dekat main campus.. jadi, senang lah aku nak singgah ke pc fair tu..tujuan aku HANYA SATU! aku nak cari SKIN untuk laptop aku ni...opss...laptop abang ipar aku sebenarnya...bulan 12 tahun lepas, aku ada ke low yat bersama keluarga aku. alang-alang aku dah berada di gedung teknologi tu, aku cari la SKIN ni...dah lama aku dok cari...tapi tak ada yang berkenan. maksudku, yang BETUL-BETUL BERKENAN...dah tu, harganya tak ada yang murah..just standard price aje which is RM29...JADI AKU TAK BELI...

masuk aje semester 2 ni,aku nampak ada banner terbentang dengan terang-terangan..banner ape? banner PC FAIR ni la...urm...di PC FAIR tu, aku masuk setiap booth yang ada hanya untuk mencari skin laptop...ada yang RM25, RM15 DAN RM19..ada yang ada wrist pad...ada yang tak ada...semuanya sama saja...aku tengok coraknya cantik...tapi TAK MEMPERSONAKAN...aku teruskan pencarian aku...sekali, aku terpaksa dengan PENERANGAN PENJUAL LINGUAPHONE...aku dah puas dengar sebelum ni...rasa macam nak cakap aje kat orang tu,"TAK PAYAH BAZIR AIR LIUR LA CIK!SAYA BUKANNYA NAK BELI PUN..."...tapi macam kurang ajar kut...so,dengar aje la..bukan tak bagus benda tu...tapi aku fikir,kalau beli pun,BILA aku nak guna?BILA aku nak dengar? ada benda tu pun,kalau tak practise SETIAP HARI,takkan dapat cakap dengan lancar jugak dalam Bahasa Inggeris ni...TERKENANG pulak aku pada kelas aku di SANGGAR BAHASA...sangat membosankan...tersengguk-sengguk aku dalam kelas tu...ye lah...dengar aje kerjanya...kalau ada cikgu yang mengajar, aku suka lah!tapi ini komputer yang mengajar,sangat BOSAN.

berbalik pada SKIN LAPTOP tadi...dah habis mendengar LINGUAPHONE tu,aku pun masuk ke booth yang berdekatan dengan booth LINGUAPHONE tu...skin laptop di situ CANTIK-CANTIK!!! YANG PALING PENTING, ianya lebih MURAH!! RM20. aku pun belek-belek lar setiap skin yang ada..nak cari yang PALING CANTIK..kemudian kawanku,Azie, menunjukkan satu skin ni...bunga-bunga warna biru...berlatarkan latar belakang berwarna hitam...BIRU warna yang aku suka...HITAM,memang aku nak cari skin yang latar belakang warna hitam pun...jadi,NAMPAK AJE skin tu, AKU TERUS BERKENAN...tak cari skin lain dah!!!

huhu...lepas solat maghrib, aku mulalah kerja-kerja melekatkan skin tu pada laptop...HASIL? CANTIKK!!! SMART!!! dan AKU SUKA!!

sayang giler aku kat laptop ni...!! (^_^)





No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~