*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Tuesday, June 15, 2010

ISRAEL dan "THE TRUE FURQAN"

Assalamualaikum...

Aku baru aje terbaca satu mesej dari seorang kawanku yg kini berada di Mesir,Aminatul @ Amin... Mesej tersebut dihanta kepadaku pada 4/6/2010. Tapi memandangkan aku jarang sekali membuka emelku, jadi aku baru terima mesej tu hari ini lah...Emel yang aku terima adalah seperti dibawah:


"Assalamualaikum. Please take a moment of your time to sign this petition www.petitiononline.com/q45yr679/petition.html to endorse that "The True Furqan" is FAKE~ thank you..

Wahai kawan-kawan, jangan berdoa meminta Israel dilaknat kerana maksud Israel adalah "Tuhan kami". Isra=Yang Teratas=Tuhan, El=Kami. Fikirkan, kita berdoa kepada Allah tetapi mengutuk Allah tanpa kita sedari apabila melaknat Israel. Gunalah istilah "Yahudi Laknatullah". Sila sebarkan maklumat ini. Wallahua'lam bissowab. Credit to Ustaz Nik for this info..."

Aku agak terkejut dengan mesej ini. Tidak pula kutahu bahawa maksud Israel ialah Tuhan kami...Apa-apa pun, aku cuma menyebarkan mesej ini. Benar atau tidak, aku tak tahu...Wallahua'lam!

Tapi yang paling aku geram, kenapa orang kafir ni suka sangat ya merosakkan harta benda Islam???!! Maksudku, kitab AL-QURAAN kita. Tak ada la pula kita memutar belitkan ayat-ayat dalam kitab Bible mereka...Apa ertinya mereka melakukan perbuatan yang sebegini sedangkan Islam menghormati agama yang mereka anuti?

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~