*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Monday, September 6, 2010

SALAM LEBARAN....

Assalamualaikum...

Dah agak lama aku tak menulis dan update blog aku ni... Kehidupan aku di UPM pada sem 3 ni langsung tak menyempatkan aku nak bermain internet sangat... Setiap hari, kelas aku sampai pukul 7 petang...aku tak kisah kelas tamat pada pukul 7 petang tu, tapi masalahnya, jadual kelas aku sem ni hanya memberi aku peluang untuk buat apa-apa homework pada sebelah malam sahaja...tu pun, sudah tentu lah aku dah letih bila malam sebab dari pagi ada kelas... hmm... kelas aku tak padat... tapi ada gap waktu dalam lebih kurang sejam atau dua jam...nak balik kolej? tak payah lar...buat penat badan jer...dan lagi satu, kelas aku banyak di main campus... nak tunggu bas pun dah setengah jam atau lebih...tu yang memakan masa aku juga tu!

apa-apa pun, lupakan tentang jadual kelas aku...

bercakap pasal raya, semua orang suka beraya kan...?!
- kuih raya
- biskut raya
- kek raya
- duit raya
- macam-macam raya lagi lah!!!
tahun ni aku akan beraya di kelantan jika tiada aral menghalang. dah lama aku tak kelik kelate... raya kali ni pasti seronok berbanding tahun lepas...ini kerana, tahun lepas, tiada saudara-mara yang pulang kerumah tok aku yang terletak dihadapan rumah aku ni... semuanya ada hal masing-masing... kakak aku pula buat pertama kali beraya di sarawak dengan suaminya... memang sunyi sikitlah perayaan tahun lepas... tahun ni pun kakak aku masih beraya di sarawak!

waktu di UPM, memang tak sabar aku nak pulang kerumah... tapi, sewaktu perjalanan pulang, ada-ada je halangan yang datang. mula-mula, tak dapat teksi... teksi tak guna meter... lepas tu, pemandu teksi berpura-pura tak tahu jalan ke stesen bas Bukit Jalil pulak! sengaja jer uncle tu ikut jalan jauh untuk ambil tambang lebih. malas nak bertekak, aku dan rakan-rakan bayar jer tambangnya. tak sempat dah nak bertekak sebab dah nak pukul 5.30petang untuk naik bas. dah naik bas, pakcik bas tu pulak kecoh pasal beg besar, beg kecik, letak di atas, di bawah...adoiii...

dalam kira-kira sejam, bas baru tiba di hentian bas Duta - jalan jem!!! kemudian dari Duta, bas langsung tak berhenti dimana-mana walaupun untuk berbuka puasa dan solat... jadi, berbuka dalam bas ajelah...mujur dah beli makanan... setibanya di R&R Sg. Perak, baru la bas ni berhenti... itu pun sebab ada penumpang yang minta... setelah lebih kurang sejam di R&R tersebut, bas bertolak semula untuk meneruskan perjalanan. tak sampai sepuluh kilometer (mungkin), bas yang dinaiki tu berhenti ditepi jalan - aircondnya rosak...hampir dua jam jugalah menunggu orang yang berkenaan datang membaiki aircond tu... kemudian, bas bergerak semula setelah semuanya selesai... aku pula tertidur sampai tak sedar apa-apa... kawan aku cakap, bas ni ada berhenti lagi 2kali atau lebih atas kerosakan yang sama... kali terakhir bas ni berhenti, kawan aku mengejutkan aku yang sedang asyik dibuai mimpi. kami diarahkan turun dari bas dah menaiki salah satu daripada dua bas yang sedang menunggu dihadapan bas kami... katanya, "kita kena berdiri kalau nak naik bas ni...". sudah tentulah! sebab bas yang 2 tu pun dah ada penumpangnya sendiri... nasib baikla bas yang aku naik ni masih ada kekosongan tempat duduk...jadi, bolehlah aku dan rakan-rakanku duduk dengan selesa sementara nak sampai ke destinasi, iaitu stesen bas Shahab Perdana.

lebih kurang jam 3.30pagi, barulah kami tiba di Shahab Perdana. tak pernah aku naik bas dan jadi macam ni...apa-apa pun, itu adalah pengalaman...macam mana dengan korang? mesti ada pengalaman tersendiri kan???

apapun yang korang pernah hadapi, jadikan sebagai satu iktibar dan anjakan untuk memperbaiki diri... dikesempatan ini, aku nak memohon maaf dan menyusun sepuluh jari... ampunkan kesalahan yang pernah aku lakukan pada korang...moga aidilfitri ini membawa seribu erti...

akhir kata,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN...




Sekian... Wassalam...

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~