*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Monday, May 17, 2010

TERCIPTA UNTUKKU...(Diari 2)

Tiba-tiba Aliya menyergah Khairul Zalita yang sedang asyik berkhayal dimejanya.
“Ish Liya!!! Kau nak aku mati ker hah? Nasib baik aku sihat walafiat lagi…kalau tak, dah lama aku mati terkejut kat sini. Lepas tu, aku kacau hidup kau! Nak?! Tiap-tiap malam aku muncul dalam mimpi kau eh!”
Ita menyambung kembali kerja-kerja pejabatnya tanpa menghiraukan Aliya yang sedang tersenyih.
“Alaa..rileks la Ita…aku bukan suka-suka buat kau terperanjat. Salah kau juga sebab mengelamun sampai seribu kali aku panggil kau, tapi kau tak bagi respon…kau mengalamun ke mana? Ke rumah buah hati ke??”
Aliya mengangkat-angkat keningnya, cuba mengusik Ita. Namun sikit pun tak dipedulikan Ita. Dia masih tak berpuas hati. Dia pasti bahawa Ita sedang dilamun cinta.
“Ita, siapa lelaki bertuah yang berjaya dapat kau tu? Cerita la dekat aku…”
Kali ini, Liya menolak-nolak bahu Ita pula. Namun, masih tiada sebarang jawapan. Dikotak fikirannya, terdetik satu cara yang boleh buatkan Ita berterus terang.
“Kalau kau tak nak bagitau aku, kau kena belanja aku lunch esok!”
Khairul Zalita memandang tajam pada Aliya. Dia yang buat aku terkejut, aku pula yang kena belanja dia. Banyak cantik! Ita berbisik sendirian. Hatinya masih geram pada teman baiknya yang tak habis-habis nak menyakatnya.
“Aku bagitau kau, kau pulak yang kena belanja aku lunch. Deal?”
“Deal!!?”
“Okey. Sebelum apa-apa, aku nak cakap padan muka kau dulu! Sebab apa? Sebab perkara yang kau fikir tu langsung tak betul. Tu sebab pertama…sebab kedua, tak pasal-pasal kau terpaksa terbangkan duit kau yang kau sayang sangat-sangat tu sebab kena belanja aku! Untuk pengetahuan kau Cik Aliya Rina binti Kamaruddin, aku cuma terkenangkan ibu dan ayah aku jer! Tak ada masa aku nak mengelamun tentang kekasih hati. Kekasih hati pun tak ada cik kak oi!”
Panjang lebar Ita berleter. Hatinya puas dapat kenakan Aliya pula. Selalunya, dia yang menjadi mangsa Aliya. Aliya pula hanya tersenyum simpul sambil pulang kemejanya. Ita juga tersenyum, tersenyum bahagia kerana tak perlu mengeluarkan duit untuk lunch esok.

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~