*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Sunday, November 6, 2011

Icinglicious! Marvelous!

Assalamualaikum...

Di pagi Hari Raya Aidiladha yang aku tak berasa macam raya ni, aku nak berkongsi tentang KEK ICING! Muahaha...!! =P

Sebenarnya, ni kali pertama aku buat kek yang ada hiasan icing! Sebab tu yang semangat lebih ni! Waktu Hari Raya Aidilfitri sebelum ni, aku tak sempat nak buat icing ni.

Semua ni berkat AJARAN NENEK WAN JAH aku yang ada tolong-tolong aku waktu buat kek pada raya yang lepas. Sambil dia putar marjerin dan gula tu, dia cakap kat aku, "Macam ni la kalau nak buat icing. Bla bla bla...."


TA DAAAA!!! Ni la hasil kerja tangan aku yang pertama! Kek icing - CANTIK TAK???

KEK ICING STRAWBERRY!!!

CANTIK..........kotak tisu tu~!

CARA nak buat icing ni SENANG je sebenarnya! Kita hanya perlukan MENTEGA, GULA ICING( gula biasa yang dimesin halus pun ok lah~) dan AIR SEJUK! Tiga-tiga bahan ni hanya perlu diputar hingga menjadi WARNA PUTIH. Bila dah jadi warna putih tu, maksudnya dah kembang la tu, jadi dah boleh sapu pada kek. Kalau nak bagi ada warna sikit, LETAK LA PEWARNA kat icing tu!

 Nak tangkap gambar ni pun aku cari part icing yang cantik sikit! haha

Ntah apa corak aku buat ni??

Rasa sayang pulak nak makan kek ni~!

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~