*************************************************************************


Tujuan blog ni dibuat ialah untuk aku berkongsi pendapat, cerita, pengalaman dan juga untuk aku meluahkan apa-apa yang terbuku dihati serta macam-macam lagi lah...!!! Harap korang enjoy lah ye... Tapi tak lah BEST sangat blog ni... Lepas baca tu, KOMEN lah sikit.... (^_^) Terima Kasih~


*************************************************************************

Wednesday, November 30, 2011

KIAMAT MENURUT AGAMA ISLAM~

Assalamualaikum...

Entry kali ni aku copy n paste aje..

Tujuan: Nak memahamkan sesiapa yang masih belum jelas tentang kiamat yang sebenar dan tak terpedaya dengan teori kiamat 2012. Tapi kalau Allah nak jadikan kiamat tu pada 2012, kun fayakun... "Jadi, maka ia jadilah~!" 

- Kemunculan Imam Mahdi
- Kemunculan Dajjal
- Keturunan Hazrat Isa (AS)
- Kemunculan Yakjuj n Makjuj
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
- Pintu pengampunan akan ditutup
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
- Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shg mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerusakan,
- Pemusnahan Kabah,
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap,
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & orang2 kafir yang tersisa akan mati, semua gunung & bangunan akan runtuh
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi

Allah S.W.T berfirman : 

"Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu"



Wallahualam~

p/s untuk aku dan semua yang membaca: Jangan lupa kiamat kecil @ kematian kita~ Jangan tunggu tua baru nak cari akhirat... Kematian tu boleh datang bila-bila masa... Tengah GELAK-GELAK, tiba-tiba jatuh, MATI, tak sempat mengucap, SIAPA TAHU?! 

...renung-renungkan...

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen~ (~supaya boleh ditambah-baikkan~) Kritikan membina? Pujian? Cadangan? Pendapat? Semua aku terima~